Bory Kompakt
Ez az első próbálkozások egyike. Úgy 1904-ből.
Székesfehérváron készült, feltehetően francia erőforrással.
A Csepelen készült első motorkerékpárok váznyak-táblája.
A 6*8 cm-es tábla sárgarézből készült, domborítással, dúsan cizellálva.
Egyes típusoknál krómozva zománc beégetéssel.
TL 250 Csepel de Luxe vagy Pannónia.
Ez az első már igazi Pannónia. 1953 végén 1954 elején jelent meg, akkor modern félautomata kuplung, alumínium első villafej jellemezte. Ma több futó példánya ismert. Ezt a típust gyári fotók alapján később mutatom be.
Bol d' or 56
1956-ban a 24 órás versenyen kategória győzelemmel nyert. Széria elemekből kialakított, de már igazi versenygép. Ma néhány fődarab és egyetlen restaurálás alatt lévő komplett példánya létezik.
TL 500/2 henger
Ez egy 500cm3-es, két hengeres kísérleti típus. Megjelenése 1956-57- re tehető. Készült 3-4 példányban. Megközelítőleg 30-35 lóerővel rendelkezett a blokkhoz a sebességváltót külön csavarozták hozzá. Ma két példánya ismert. Remélhetőleg később ezt is bemutatom.
Motor raktár
A fénykor, amikor még óriási raktárakban sorakoztak a szállításra váró motorok. Főleg az Orosz piac valamely tagköztársaságába.
Ebben az időben a Szovjetunió még korlátlan felvásárló volt.
P20 / 72
A legendás sárga P20-ok néhány példánya. Igen kis szériában készült.
Talán egy-két romos darab létezik már csak belőlük. Bemutatása később egy frissen restaurált darab alapján.
P 11
Az utolsó konstrukciók egyike. A motor néhány hét alatt készült el a gyárban. Rengeteg új érdekes megoldással, metál fényezéssel. Egyetlen példánya a Közlekedési Múzeum raktárában félig restaurálva árvál
|