adok-veszek | képtár | fórum | boltok | szervízek | linkek | chat | játék | oplogó | pannónia rólunk | visszajelzés  
  Pannónia a kezdet folytatása

login 
jelszó 

elfelejtettem
regisztráció
belépés 


BMW 

Útitárs keresés  3
Mz, etz tuning  2
Teszt a koltozes utan  3
Boldog Új Évet kívánunk!  1
MZ TUNING  20
I. Motoros Találkozó Mezõkeresztes  3

Új téma
fórum: legfrissebb 6 téma 


autoalkatreszonline24.hu
hirdetés 

hirdetés 

autoalkatreszek24.hu
hirdetés 

autodoc.hu
hirdetés 

A kezdet folytatása...

A TL az igazán első Pannónia megjelenése 1953 vége 54 eleje. Maga a blokk szinte teljesen a 250-es Csepelé. Előre forgó főtengely, négyfokozatú váltó, félautomata kuplung kiemelővel. A blokk öntvény homok öntésű, még import Boss mágnesgyújtással. A hengerfejet viszont kitámasztották a vázhoz egy villával. A későbbi 55-ös típusnál a főtengely már hátrafelé forog. A kuplung láncos, a teljesítmény még ugyan az.

A váz a 250-es Csepelhez képest merőben új elől-hátul teleszkóppal, lengővillával, nyitott láncvédővel. Kétféle váztípust építettek, egy kezdeti sportos vékonyfalú elkúposodó csővégekkel rendelkező könnyű és egy későbbi vastagabb csőből készülő robosztusabb, már oldalkocsizásra is alkalmasat. Még mindkettőt oxigénnel hegesztik. Ennek a típusnak oldaltámasza még nincs. Az első teleszkóp igen merész új megoldású présöntött alumínium villafejjel, amelyből elhagyják az olajcsillapítást. A hátsó teleszkóp igen komoly a Girlingre emlékeztető, még nem állítható típus. Az első sárvédő a kor divatjának magfelelően kissé bunfordi magasra húzott öblös darab. A hátsó szintén, amelye lépcsősítettek az első sportos szériánál. Az ehhez tartozó sötétbarna vagy tűzpiros begamoid (a műbőr őse) bevonatú nyereg, rendkívül rövid, kecses szinte egyszemélyes darab.

A későbbi típusok nagyobb már igazán kétszemélyes valódi bőr bevonatú nyereggel is készültek.

A kormány a 125-ös Csepelével szinte megegyező méretű az elsőknél húzós utána forgó markolattal. Fekete színű Magura vagy Csepel illetve fehér műanyag fogantyúkkal. Az első lámpa Hella amelyet ezüstre fújtak egyes daraboknál krómozott illetve a motor színére festett. A hátsó lámpa a 250-es Csepelé. A kormányon lévő kapcsolók Hella vagy Magyar gyártmányúak. A kürt magyar darab. Az első szériában kipufogó dob a 250-es Csepelével megegyező. Később a TLT aludobjait kapja. A kerekek krómozottak 3,5 illetve 4 mm vastag küllőkkel készülnek. A sebváltó kar ívelt acélöntésű, a berugókar teljesen befordítható. Ezen a típuson féklámpa még nincs. Gyártották bordó, fekete illetve almazöld színekben. Fehér, sárga, piros és arany csíkozással. Az elsőknél a tank közepén fekete sáv helyezkedett el, hasonlóan a Mundiál vagy Rumi típusokhoz. Az embléma a félszárnyas Csepel De Luxe betétfelirattal vagy a mindenki által közismert első kétszárnyú matrica.



A bowdenek fekete lakk kábel bevonatúak a gyertyakábel szintén. A kábelköteg és a kilométerspirál pedig a motor színéhez piros, fekete vagy zöld bevonatot kapott. A megvilágított kilométerórát a hátulsó keréktől hajtották meg a vezetékeket alumínium vagy gumiszalaggal rögzítették.

Pannónia Club
Történeti áttekintés
A kezdet
A kezdet folytatása
Börzék
Eseménynaptár 2003
A TLT
A Danuvia
Pannónia oldalak 

Minden jog fenntartva (1999-2024), Herényi Gergely & Korossy Khayll Balázs


  Webmania - a legjobb honlapok  




0.040966987609863