|
|
Bonus-malus közlemény (2011.06.17.)
Június 15-tõl elektronikus nyilvántartás alapján kell a biztosítóknak megállapítaniuk ügyfeleik szerzõdésének bonus-malus besorolását.
Június 15-tõl elektronikus nyilvántartás alapján kell a biztosítóknak megállapítaniuk ügyfeleik szerzõdésének bonus-malus besorolását. Ha valakinél ez nem tehetõ meg, a biztosító megkeresi és adategyeztetést kezdeményez. Fontos, hogy a kgfb szerzõdéssel rendelkezõk figyeljenek a gyors és pontos adatszolgáltatásra, nehogy elveszítsék megszerzett bonus kedvezményeiket. (...)
Elõfordulhat azonban, hogy nem lehetséges a kárnyilvántartásból egyértelmûen megállapítani a besorolást, hiányzó vagy téves adatok miatt. Errõl a biztosítónak a szerzõdés kezdetétõl számított 45. napig értesítést kell küldenie az ügyfélnek, hogy õ pótolni vagy helyesbíteni tudja a szükséges adatokat.
„Az ügyfeleink számára az a legfontosabb, hogy lehetõleg mielõbb pontosítsák adataikat, ha ezzel kapcsolatban megkeressük õket. Azt tapasztaltuk, hogy a kgfb szerzõdések - fõként a régóta fennállók - jelentõs részénél elõfordul adategyezési probléma. Sikertelen lesz a besorolás, ha a biztosítónál és a személyiadat- és lakcímnyilvántartó szervnél nem egyeznek az ügyfél adatai, például ha házasság miatt megváltozott a neve. Évek óta fennálló adateltérés akár több biztosítót is érinthet. Ilyen esetben minden érintettnek pontosítania kell utólag az adott ügyfélre vonatkozó adatait.” – mondta el Kaszab Attila, majd hozzátette: „Közös érdekünk az adatok pontos megadása és nyilvántartása. Mi azt szeretnénk, hogy a balesetmentes, figyelmes ügyfeleink ne veszítsék el jogos kedvezményeiket. Annak is javasolt a pontos adatszolgáltatás, akinek malus besorolása van, és így jól járna az A00 besorolással. Az érdekbõl tévesztõkkel szemben nagyon szigorú az új szabály, szerzõdéseiket automatikusan a legrosszabb, M04 osztályba sorolják be.”
vissza
|